Освітній фільм «Про кібербулінг для підлітків» https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyberbullying/seria-1-so-take-kiberbuling
Презентація серіалу для батьків «Безпека дітей в Інтернеті» як уберегти дітей від шкідливих матеріалів, кібербулінг, суїцидальних-інтернет- спільнот, сексуального насильства https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey
Онлайн-квест для учнів 9 та 11 кл. «Як не стати жертвою торгівлі людьми» https://quest.stoptrafficking.org/start
Онлайн-чат бототи Telegram: Contact @police_helpbot, та Telegram: Contact @Non_Violence_Bot, які допоможуть у вирішенні питань, що стосуються проявів насилля щодо вас та ваших близьких.
10 фактів про кібербулінг https://www.unicef.org/ukraine/cyberbulling
Булінг — різновид насильства; навмисне, що не носить характеру самозахисту і не є санкціонованим нормативно-правовими актами держави, довготривале (повторюване) фізичне чи психологічне насильство з боку індивіда чи групи, які мають певні переваги (фізичні, психологічні, адміністративні тощо) стосовно індивіда, і що відбувається переважно в організованих колективах з певною особистою метою (наприклад, бажання заслужити авторитет у бажаних осіб)
№ | Назва заходу | Термін проведення | Цільова аудиторія | Відповідальний |
Первинна профілактика | ||||
1. | Оновлення розділу по профілактиці булінгу і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти. | Вересень | Здобувачі освіти, батьки, педагогічні працівники | Адміністрація закладу |
2. | Видання наказів «Про створення у закладі освіти комісії з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2021-2022 навчальному році» та ««Про організацію роботи у закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2021-2022 навчальному році» | Вересень | Здобувачі освіти, батьки, педагогічні працівники | Адміністрація закладу |
3. | Організація механізмів звернення та встановлення інформаційних скриньок для повідомлень про випадки булінгу (цькуваня) | Вересень | Здобувачі освіти, батьки, педагогічні працівники | Адміністрація, класні керівники Практичний психолог |
4. | Перевірка приміщень, території школи з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) | Вересень | Завгосп, адміністрація закладу | |
5. | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних матеріалів | Вересень | Здобувачі освіти | Класні керівники |
6. | Інструктивні наради та педради з питань профілактики булінгу (цькування) з педагогічним та трудовим колективами | Вересень-грудень | Педагогічний та трудовий колективи | Адміністрація закладу |
7. | Участь у круглому столі «Протидія булінгу в дитячому середовищі», організований Лохвицьким Центром професійного розвитку педагогічних працівників | Вересень | ЗДВР, голова МО класних керівників, практичний психолог | Адміністрація закладу |
8. | Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій (за потребою) | Вересень-грудень | Педагогічні працівники | Практичний психолог, соціальний педагог |
9. | Засідання МО класних керівників «Протидія булінгу в учнівському середовищі» | Вересень, грудень | Класні керівники 1-11 класи | ЗДВР |
10. | Забезпечення участі педагогічних працівників у навчальних семінарах щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування. | Вересень-грудень | Педагогічні працівники | Адміністрація закладу |
11. | Круглий стіл за участю представників Національної поліції та службою у справах дітей Сенчанської сільської ради «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» | Жовтень | 5-11 класи | ЗДВР |
12. | Розробка пам'яток для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям. | Жовтень | Батьки | Практичний психолог, соціальний педагог |
13. | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей (за потребою) | Вересень –грудень | Батьки | Практичний психолог |
14. | Тематичні батьківські збори «Безпека дитини в щколі», «Булінг та кібербулінг» | Вересень-грудень | Батьки | Адміністрація закладу, практичний психолог, вчитель інформатики |
15. | Засідання учнівського самоврядування «Конфлікти та його наслідки» | листопад | Лідери учнівського самоврядування | Педагог-організатор, практичний психолог |
16. | Заняття з елементами тренінгу для вчителів та учнів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти «Безпечна школа. Макси булінгу» за участю служби у справах дітей Сенчанської сільської ради | Листопад | Педагогічні працівники, учні 8-11 класів | Практичний психолог, соціальний педагог |
17. | Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружніх стосунків у класному колективі. | Протягом І семестру | 1-4 класи | Класні керівники |
18. | Тиждень толерантності (за окремим планом) | Листопад | 1-11класи | Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог |
19. | Імітаційна гра «Якщо тебе ображають» | Грудень | 1-4 класи | Класні керівники |
20. | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» (за окремим планом) | Листопад-Грудень | 1-11 класи | Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель правознавства |
Години психолога, спрямовані на запобігання та протидію булінгу | ||||
21. | Бесіда «Булінг – що це?!Як вирішити конфлікт? » | Вересень | 1-4 класи | Практичний психолог |
22. | Бесіда «Булінг у школі! Як не стати жертвою?!» | Жовтень | 6-8 класи | Практичний психолог |
23. | Бесіда « Булінг – не роби вигляд що не бачиш…» | Листопад | 9-11 класи | Практичний психолог |
24. | Заняття з елементами тренінгу «Булінг. Як протистояти психологічному тиску?!» | Грудень | 9-11 класи | Практичний психолог |
25. | Презентація відеороликів про булінг «Булінг – це злочин…» | Протягом І семестру | 5-11 класи | Практичний психолог |
26. | Заняття «Як навчити дітей безпечної поведінки в Інтернеті» | Протягом І семестру | 1-11 класи | Практичний психолог, вчитель інформатики |
Моніторинг ефективності плану заходів щодо протидії булінгу, виявлення проблем та вжиття заходів для їх вирішення | ||||
27. | Анонімне анкетування учнів1-4 та 5-11-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі | На початку та в кінці І семестру | Учні 1-11 класів | Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
28. | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | На початку та в кінці І семестру | Батьки | Практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники |
29. | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів | Грудень | Учні 1-11 класів, педагогічні працівники | Практичний психолог, соціальний педагог |
Вторинна профілактика | ||||
30. | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | Грудень | ЗДВР, практичний психолог | |
31. | Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти | Грудень | ЗДВР, практичний психолог |